Logo KunaSystem.pl

Regulamin sklepu internetowego Kuna System

Niniejszy regulamin (dalej także: „Regulamin”) został sporządzony przez KUNA SYSTEM Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej celem określenia zasad sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego pod adresem: https://b2b.kunasystem.pl/ (dalej także: „Sklep internetowy” lub „Sklep”) oraz usług i funkcjonalności oferowanych za pośrednictwem tegoż Sklepu.

§1. ZASADY OGÓLNE

  1. Podmiotem prowadzącym Sklep internetowy jest KUNA SYSTEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Krakowska 367, 43-300 Bielsko-Biała, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000819354, posiadająca numer NIP: 9372725922, REGON: 385081201, kapitał zakładowy 100.000,00 zł, tel. 510 189 889, adres e-mail sklep (dalej także: „KUNA SYSTEM” lub „Sprzedawca”).
  2. Sklep internetowy funkcjonuje na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, które w szczególności określają prawa i obowiązki Klientów związane z korzystaniem przez nich ze Sklepu.
  3. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego, każdy Klient zobowiązany jest do uważnego zapoznania się z niniejszym Regulaminem. Rozpoczęcie korzystania ze Sklepu internetowego jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Klienta faktu zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz zobowiązaniem się Klienta do przestrzegania jego postanowień.

§2. DEFINICJE

Ilekroć w Regulaminie używane są poniższe pojęcia, należy rozumieć je następująco:

  1. Klient – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu;
  2. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  3. Produkt (też: towar) – rzecz ruchoma, której zamówienie jest możliwe za pośrednictwem Sklepu lub która stanowi przedmiot Umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu;
  4. Partner – Klient będący dystrybutorem Produktów oferowanych przez KUNA SYSTEM za pośrednictwem Sklepu, na zasadach określonych w umowie współpracy zawartej z KUNA SYSTEM;
  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która zawarła z KUNA SYSTEM umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  6. Sklep, Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony w formie elektronicznej za pośrednictwem Internetu pod adresem https://b2b.kunasystem.pl/
  7. KUNA SYSTEM (też: Sprzedawca) – KUNA SYSTEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Krakowska 367, 43-300 Bielsko-Biała, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000819354, posiadająca numer NIP: 9372725922, REGON: 385081201, kapitał zakładowy 100.000,00 zł, tel. 510 189 889, adres e-mail sklep;
  8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu;
  9. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  10. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
  11. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  12. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów, określające w szczególności ich rodzaj, liczbę oraz cenę, a także wybrany sposób dostawy i metodę płatności, zawierające dane Klienta niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.

§3. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest dobrowolne oraz dostępne dla wszystkich Klientów, po założeniu konta w Sklepie.
  2. Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga istnienia aktywnego połączenia pomiędzy narzędziem Klienta a siecią Internet. Wymagania dla połączenia z siecią dla każdego narzędzia są różne, jednakże w każdym przypadku niezbędne jest korzystanie z poprawnie zainstalowanej przeglądarki internetowej. Jednocześnie, zaleca się korzystanie z najnowszej wersji systemu operacyjnego przeglądarki internetowej.
  3. KUNA SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane ze sprzętem bądź oprogramowaniem, z którego korzysta Klient ani za problemy z siecią Internet, z której korzysta Klient.
  4. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w sposób zgodny z treścią niniejszego Regulaminu, przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
  5. W ramach korzystania ze Sklepu internetowego zakazane jest w szczególności:
    1. dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym,
    2. naruszanie przez Klienta w jakikolwiek sposób dóbr osobistych innych Klientów, KUNA SYSTEM oraz jego pracowników i osób z nim powiązanych,
    3. w miejscach przeznaczonych do zamieszczania danych osobowych zakazane jest podawanie przez Klienta nieprawdziwych danych osobowych, w tym w szczególności wprowadzanie cudzych danych osobowych,
    4. podejmowanie przez Klienta działań mających na celu jakąkolwiek ingerencję w funkcjonowanie i oprogramowanie Sklepu, w tym w szczególności podejmowanie działań hakerskich służących przełamywaniu zabezpieczeń strony internetowej, umieszczaniu jakichkolwiek plików, aplikacji lub programów negatywnie oddziałujących na innych Klientów bądź Sklep (tzw. wirusy, trojany, robaki, backdoory, złośliwe oprogramowanie),
    5. podejmowanie przez Klienta działań powodujących zakłócenia pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych KUNA SYSTEM lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną przez KUNA SYSTEM.
  6. Korzystanie ze Sklepu internetowego może zostać czasowo utrudnione lub uniemożliwione w przypadku wystąpieniu problemów technicznych bądź czasowego wyłączenia dostępu do Sklepu ze względu na jego modernizację lub zwiększenie funkcjonalności.

§4. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. KUNA SYSTEM za pośrednictwem Sklepu internetowego świadczy następujące rodzaje usług na rzecz Klientów (dalej także: „Usługi świadczone drogą elektroniczną”):
    1. rejestracja oraz dostęp do konta,
    2. możliwość przeglądania oraz wyszukiwania przez Klientów Produktów znajdujących się w Sklepie,
    3. możliwość złożenia Zamówienia w zakresie uregulowanym w niniejszym Regulaminie.
  2. Usługi świadczone drogą elektroniczną są bezpłatne, z zastrzeżeniem konieczności uiszczania ceny na poczet realizacji Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży.
  3. Umowy o świadczenie Usług drogą elektroniczną zostają zawarte z Klientem z chwilą skorzystania przez niego z dowolnych usług.
  4. Skorzystanie z usług wskazanych w ust. 1 lit. a i c wymaga dodatkowo wypełnienia odpowiedniego formularza interaktywnego.
  5. Reklamacje dotyczące Usług świadczonych drogą elektroniczną mogą być składane w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje. KUNA SYSTEM rozpatrzy reklamację niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania oraz w tym terminie udzieli na nią odpowiedzi.
  6. Celem uchylenia wątpliwości interpretacyjnych, wskazuje się, że do usług świadczonych drogą elektroniczną stosuje się warunki świadczenia usług, o których mowa w §3 niniejszego Regulaminu.

§5. INFORMACJE W SKLEPIE

  1. Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
  2. Sposób prezentowania towarów Klientowi zależny jest od wskazanych przez niego filtrów/metod sortowania. Jednakże, w przypadku braku wyboru konkretnych filtrów/metod sortowania przez Klienta, Sprzedawca stosuje domyślny sposób plasowania produktów, który wyświetla towary według ceny, rosnąco. W każdym przypadku (indywidualnego wyboru Klienta/domyślnego trybu Sprzedawcy) w pierwszej kolejności wyświetlane są towary oznaczone przez Sprzedawcę – według jego uznania – w wewnętrznej bazie Sklepu jako produkty wyróżnione, a w ostatniej kolejności wyświetlane są towary niedostępne.

§6. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA

  1. Klient może za pośrednictwem Sklepu złożyć Zamówienie Produktów spośród propozycji przedstawionych przez KUNA SYSTEM. Złożenie Zamówienia wymaga uprzedniego założenia konta w Sklepie.
  2. Każdorazowo w zakładce Produktu w Sklepie internetowym przedstawiana jest nazwa Produktu, jego opis, właściwości, cena oraz jednostka miary.
  3. W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, Klient wypełnia interaktywny formularz, w którym należy:
    1. wskazać wybrane Produkty oraz ich liczbę/ilość,
    2. wskazać lub potwierdzić wybrany sposób dostawy oraz metodę płatności,
    3. wskazać niezbędne dane kontaktowe oraz adresowe (adres e-mail, imię i nazwisko i nazwę firmy (jeśli dotyczy), adres, numer telefonu) oraz ewentualnie dane do faktury (jeśli dotyczy)
    4. zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności i Polityką cookie oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia, a następnie dokonuje wyboru metody płatności dokonywanej na poczet realizacji Zamówienia.
  4. Zamówienie uznaje się za złożone w chwili jego otrzymania przez KUNA SYSTEM.

§7. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w chwili, gdy KUNA SYSTEM potwierdzi rozpoczęcie realizacji Zamówienia, tj. prześle do Klienta wiadomość mailową o rozpoczęciu procesu realizacji Zamówienia.
  2. Celem uchylenia wątpliwości, wskazuje się, że powiadomienie o otrzymaniu Zamówienia, które automatycznie przesyłane jest mailowo do Klienta po złożeniu Zamówienia, nie stanowi potwierdzenia rozpoczęcia realizacji Zamówienia, o którym mowa powyżej, a jedynie poświadczenie o złożeniu oferty nabycia przez Klienta.
  3. KUNA SYSTEM w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia weryfikuje złożone Zamówienie i wysyła do Klienta mailowe potwierdzenie rozpoczęcia realizacji Zamówienia bądź informację o braku możliwości realizacji Zamówienia oraz jego anulowaniu.
  4. Brak możliwości realizacji Zamówienia przez KUNA SYSTEM może nastąpić w szczególności w przypadku:
    1. braku dostępności Produktów u producenta/dostawcy/w magazynie,
    2. uszkodzenia Produktów,
    3. zmiany ceny Produktów przez producenta/dostawcę na wyższą niż cena Zamówienia,
    4. nieprawidłowego wypełnienia formularza Zamówienia uniemożliwiającego wysyłkę towaru lub kontakt z Klientem,
    5. uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności oraz zdolności finansowej Klienta (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta),
    6. powtarzających się opóźnień w płatności za Produkty przez Klienta (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta),
    7. podejrzenia, że Klient działa na szkodę KUNA SYSTEM, jego pracowników lub klientów, w szczególności w przypadku podejrzenia, że Klient dopuszcza się czynów nieuczciwej konkurencji lub rozpowszechnia o Sprzedawcy nieprawdziwe informacje (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta).
  5. W przypadku, gdy nastąpi brak możliwości realizacji Zamówienia i nie dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży, a Klient uiścił opłatę na poczet realizacji Zamówienia - KUNA SYSTEM niezwłocznie, w terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania informacji o braku możliwości realizacji Zamówienia, z wykorzystaniem tego samego sposobu płatności, zwróci na rzecz Klienta płatność, jaka została przez niego uiszczona na poczet realizacji Zamówienia.
  6. W przypadku, gdy realizacja części Zamówienia nie będzie możliwa, Klient otrzyma informację o możliwości realizacji wyłącznie części Zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub rezygnacja z całości Zamówienia). W przypadku niepodjęcia przez Klienta żadnej decyzji w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o braku możliwości realizacji całego Zamówienia, całe Zamówienie zostanie anulowane.
  7. Celem uchylenia wątpliwości interpretacyjnych postanawia się, że w przypadku osób fizycznych Zamówienie może złożyć wyłącznie osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.

§8. REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Po potwierdzeniu rozpoczęcia realizacji Zamówienia, KUNA SYSTEM przystępuje do jego realizacji, która następuje w terminie wskazanym na stronie internetowej Produktu w chwili składania Zamówienia, lecz nie dłuższym niż 30 dni roboczych, liczonym od chwili doręczenia Klientowi w/w potwierdzenia. W tym czasie, KUNA SYSTEM dokonuje kompletacji Produktów oraz przygotowuje je do wysyłki do Klienta z wykorzystaniem wybranego przez Klienta sposobu dostawy.

§9. CENY I PŁATNOŚCI

  1. Ceny prezentowane w Sklepie podawane są w polskich złotych (PLN), a ceny brutto zawierają podatek VAT.
  2. Ceny Produktów nie obejmują kosztów wysyłki/dostawy Zamówienia.
  3. W przypadku Partnerów, ceny ustalane są indywidualnie przez Sprzedawcę dla każdego Partnera i dostępne są po zalogowaniu się Partnera na konto.
  4. KUNA SYSTEM dopuszcza możliwość przyznania Partnerowi indywidualnego rabatu. Decyzja o przyznaniu Partnerowi rabatu, będzie każdorazowo podejmowana przez KUNA SYSTEM po złożeniu Zamówienia przez Partnera. Decyzja o przyznaniu rabatu oraz o jego wysokości zależy w szczególności od:
    1. osiągnięcia przez Partnera uprzednio uzgodnionego z KUNA SYSTEM poziomu obrotu Produktami KUNA SYSTEM,
    2. udziału procentowego Produktów KUNA SYSTEM w asortymencie Partnera,
    3. wystawienia produktów KUNA SYSTEM w showroomie Partnera (dedykowanej przestrzeni ekspozycyjnej w sklepie stacjonarnym Partnera).
  5. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 maja 2014 r o informowaniu o cenach towarów i usług, w przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie KUNA SYSTEM uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen z zastrzeżeniem, że w żadnym przypadku zmiany cen nie będą dotyczyć Zamówień w trakcie realizacji.
  7. Koszty wysyłki/dostawy naliczane są odrębnie dla każdego Zamówienia, w zależności od liczby/gabarytów Produktów w Zamówieniu. Koszt wysyłki/dostawy przekazywany jest Klientowi na etapie składania Zamówienia (w koszyku Klienta).
  8. W przypadku złożenia przez Partnera Zamówienia o wartości wyższej niż 2.000,00 zł netto, wysyłka/dostawa Produktów do magazynu Partnera nastąpi na koszt KUNA SYSTEM.
  9. Na etapie składania Zamówienia, Klient ma możliwość wyboru metody płatności spośród następujących opcji:
    1. Płatność przy odbiorze Zamówienia (w takim przypadku KUNA SYSTEM nie gwarantuje możliwości zapłaty za Zamówienie kartą płatniczą – dostawca usług kurierskich może przyjmować płatność wyłącznie gotówką) z zastrzeżeniem, iż przesyłki za pobraniem realizowane są wyłącznie dla Zamówień o wartości nieprzekraczającej 15.000,00 złotych brutto,
    2. Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy KUNA SYSTEM, tj. mBank 69 1140 2004 0000 3902 8522 0681.
  10. W przypadku Zamówienia złożonego przez Partnera, warunki płatności zostaną uzgodnione indywidualnie z Partnerem.
  11. W przypadku powtarzających się opóźnień w płatnościach przez Klienta, KUNA SYSTEM zastrzega sobie możliwość uzależnienia realizacji Zamówienia od zaksięgowania środków na swoim rachunku bankowym.
  12. Do czasu zapłaty przez Klienta pełnej ceny za Zamówienie, Produkty pozostaną własnością KUNA SYSTEM (zastrzeżenie prawa własności rzeczy sprzedanej – art. 589 Kodeksu cywilnego). Jeżeli Klient nie dokona zapłaty w wyznaczonym terminie, wówczas KUNA SYSTEM ma prawo w ciągu kolejnych 60 dni odstąpić od Umowy sprzedaży i zażądać od Klienta zwrotu Produktów objętych Zamówieniem. KUNA SYSTEM zastrzega sobie również prawo żądania odszkodowania, jeżeli Produkt został zużyty lub uszkodzony, w szczególności gdy wartość Produktu podlegającego zwrotowi jest niższa od kwoty zapłaty, którą Klient powinien uiścić za otrzymany Produkt.

§10. SPOSOBY DOSTAWY ZAMÓWIENIA

  1. W chwili składania Zamówienia, Klient wskazuje wybrany przez niego sposób dostawy Zamówienia spośród następujących:
    1. przesyłka kurierska,
    2. odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym KUNA SYSTEM (ul. Krakowska 367, 43-300 Bielsko-Biała).
  2. KUNA SYSTEM realizuje Zamówienia z dostawą wyłącznie na terenie Polski, pod adres wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
  3. Po zakończeniu realizacji Zamówienia i dokonaniu jego wysyłki przez KUNA SYSTEM, Klient otrzyma mailowe potwierdzenie wysłania Zamówienia.
  4. Do przesyłki Przedsiębiorcy na prawach konsumenta KUNA SYSTEM dołączy dowód zakupu w postaci faktury VAT. Klientom niebędącym Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, faktura zostanie przesłana drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w Zamówieniu.
  5. Z chwilą wydania Produktów kurierowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktami oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty bądź uszkodzenia Produktów. KUNA SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktów powstałe podczas dostawy, jak również za opóźnienie w dostawie. Reklamacje w tym względzie nie będą uwzględniane (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta).
  6. W przypadku nieuzasadnionej odmowy odbioru Zamówienia przez Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zobowiązany będzie on do:
    1. pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z wysyłką towaru z magazynu Sprzedawcy na adres wskazany przez Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta i z powrotem,
    2. zapłaty na rzecz Sprzedawcy opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% ceny sprzedaży brutto zwracanego towaru.

Postanowienia niniejszego punktu nie wyłączają ani nie ograniczają możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.

§11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ KONTRAKTOWA

  1. KUNA SYSTEM dostarcza Klientowi towary nowe oraz pozbawione wad.
  2. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z uprawnień z tytułu braku zgodności towaru z umową określonych w Ustawie o prawach konsumenta.
  3. KUNA SYSTEM nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia umowy, Przedsiębiorca na prawach konsumenta został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
  4. ETAP I - jeżeli towar jest niezgodny z umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany. W tym celu, udostępnia KUNA SYSTEM towar podlegający naprawie lub wymianie. Zgodnie z przepisami:
    1. KUNA SYSTEM może dokonać wymiany, gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy, lub KUNA SYSTEM może dokonać naprawy, gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla KUNA SYSTEM. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla KUNA SYSTEM, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
    2. Przy ocenie nadmierności kosztów dla KUNA SYSTEM uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
    3. KUNA SYSTEM dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której KUNA SYSTEM został poinformowany przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi KUNA SYSTEM.
  5. ETAP II (z zastrzeżeniem pkt d. poniżej) - jeżeli towar jest niezgodny z umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy w następujących przypadkach:
    1. gdy KUNA SYSTEM odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
    2. gdy KUNA SYSTEM nie doprowadził towaru do zgodności z umową;
    3. gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że KUNA SYSTEM próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
    4. gdy brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z naprawy lub wymiany towaru;
    5. z oświadczenia KUNA SYSTEM lub okoliczności wyraźnie wynika, że KUNA SYSTEM nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  6. W przypadku, o którym mowa ust. 5 powyżej, zgodnie z przepisami:
    1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
    2. KUNA SYSTEM zwróci Przedsiębiorcy na prawach konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
    3. Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
    4. W razie odstąpienia od umowy, Przedsiębiorca na prawach konsumenta musi niezwłocznie zwrócić towar KUNA SYSTEM. W takim przypadku, KUNA SYSTEM zwróci Przedsiębiorcy na prawach konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
    5. KUNA SYSTEM dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiej samej metody zapłaty, jakiej użył Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Przedsiębiorca na prawach konsumenta zgodzi się na inny sposób zwrotu.
  7. KUNA SYSTEM ponosi koszt dostarczenia reklamowanego przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta towaru, a w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, także koszt przesłania towaru do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  8. Wobec Klientów niebędących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, przepisy dotyczące rękojmi, o której mowa w art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego, nie będą miały zastosowania (są wyłączone) – stosowane będą przepisy ogólne w zakresie odpowiedzialności kontraktowej.

§12. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO

  1. Klient – w zależności od statusu oraz przysługujących mu uprawnień (odpowiedzialność za zgodność towaru z umową/odpowiedzialność kontraktowa), o których mowa w §11. powyżej – może złożyć reklamację.
  2. W celu złożenia reklamacji Sprzedawcy, należy wysłać ją listownie pod adres: KUNA SYSTEM sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej (ul. Krakowska 367, 43-300 Bielsko-Biała) lub mailowo na adres: reklamacje.
  3. Zgłaszana reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe reklamującego umożliwiające przekazanie odpowiedzi na zgłoszenie, a także szczegółowy opis występującej niezgodności towaru z umową.
  4. W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera wszystkich elementów niezbędnych do jej rozpatrzenia, KUNA SYSTEM wezwie reklamującego do uzupełnienia jej braków formalnych.
  5. Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji zawierającej wszystkie elementy wskazane w ust. 4 i zostaną przekazane reklamującemu w takiej samej formie, w jakiej zgłosił on reklamację.
  6. Odpowiedź na reklamację będzie zawierała rozstrzygnięcie reklamacji, uzasadnienie rozstrzygnięcia, a także ewentualne zamierzone/podjęte działania naprawcze.

§13. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

W przypadku nie spełnienia choćby jednego z powyższych warunków zwrot towaru przez Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie będzie możliwy. Jednocześnie, KUNA SYSTEM zastrzega możliwość ustalenia indywidualnych odmiennych od powyższych warunków, w tym w szczególności uzależnienia możliwości zwrotu od konieczności uiszczenia przez Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta wyższej opłaty manipulacyjnej. Postanowienia niniejszego punktu nie wyłączają, ani nie ograniczają możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.

  1. Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Zamówienie zostało odebrane lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w posiadanie towaru.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest poinformować KUNA SYSTEM sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej (ul. Krakowska 367, 43-300 Bielsko-Biała, tel. 510 189 889, adres e-mail: sklep@kunasystem.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez pismo wysłane listownie lub pocztą elektroniczną).
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy KUNA SYSTEM zwraca Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od Przedsiębiorcy na prawach konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez KUNA SYSTEM), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym KUNA SYSTEM został poinformowany o decyzji Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  6. Zwrotu płatności KUNA SYSTEM dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  7. KUNA SYSTEM może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia KUNA SYSTEM dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien odesłać lub przekazać towar KUNA SYSTEM niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował KUNA SYSTEM o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie przed upływem terminu 14 dni odesłany lub dostarczony pod adres:
    KUNA SYSTEM Sp. z o.o.
    ul. Krakowska 367
    43-300 Bielsko-Biała
  9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, a ich wysokość uzależniona jest od gabarytów oraz ilości zamówionych towarów.
  10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  11. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu między innymi do umów:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
    2. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    3. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względów na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  12. Celem uchylenia jakichkolwiek wątpliwości interpretacyjnych, KUNA SYSTEM wyraźnie wskazuje, że Klient niebędący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie ma prawa do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży.
  13. Zasadą generalną jest zasada określona w pkt 12 powyżej. Jednakże KUNA SYSTEM nie wyklucza możliwości dokonania zwrotu towaru również przez Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta pod warunkiem, iż Klient niebędący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta uprzednio, w terminie 7 dni od odbioru towaru, zwróci się do KUNA SYSTEM z prośbą o możliwość zwrotu towaru, w której to prośbie dokładnie uzasadni powody chęci dokonania zwrotu. Prośba Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni. Brak udzielenia odpowiedzi w zastrzeżonym terminie przez KUNA SYSTEM poczytuje się za brak zgody na dokonanie zwrotu towaru. Każdy przypadek tj. każda prośba zostanie rozpatrzona przez KUNA SYSTEM indywidualnie. KUNA SYSTEM zastrzega możliwość poinformowania o braku zgody na zwrot towaru bez wskazania przyczyny podjęcia decyzji odmownej.
  14. W przypadku, gdy KUNA SYSTEM zgodnie z pkt 13 wyżej wyrazi wyjątkowo zgodę na dokonanie zwrotu towaru przez Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta to zwrot ten możliwy będzie tylko na określonych warunkach, dotyczących zwrotu towaru od Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta:
    1. oryginalne, nieuszkodzone opakowanie, wypełnienie, instrukcje,
    2. towar nieużywany,
    3. zlecenie wysyłki i jej koszt po stronie przedsiębiorcy,
    4. 10% opłaty manipulacyjnej od wartości zwracanego towaru - opłata manipulacyjna zostanie potrącona z kwoty należnej do zwrotu Klientowi niebędącemu Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, na co wyraża on zgodę,
    5. zwrot należności ze względów logistycznych wynosi 2 tygodnie od momentu wystawienia i potwierdzenia dokumentu korygującego,
    6. paczka zwrotna winna być opisana zgodnie z oznaczeniem wskazanym przez KUNA SYSTEM.
  15. W przypadku zakończenia współpracy z Partnerem, KUNA SYSTEM ma prawo w ciągu kolejnych 60 dni odebrać od Partnera niesprzedane klientom indywidualnym Produkty, na podstawie indywidualnego porozumienia z Partnerem. KUNA SYSTEM zastrzega sobie również prawo żądania odszkodowania, jeżeli Produkty zostały zużyte lub uszkodzone, w szczególności, gdy wartość Produktów podlegających zwrotowi jest niższa od kwoty zapłaty, którą Partner powinien uiścić za otrzymane Produkty.

§14. REJESTRACJA ORAZ DOSTĘP DO KONTA

Po dokonaniu aktywacji konta, dochodzi do zawarcia nieodpłatnej umowy o świadczenie usług elektronicznych w zakresie obsługi konta na czas nieokreślony, z możliwością jej wypowiedzenia (rozwiązania) w każdym czasie. Klient może w szczególności wypowiedzieć umowę poprzez usunięcie swojego konta w Sklepie lub poprzez przesłanie takiej intencji pod adres: sklep.

  1. Rejestracja konta zapewnia Klientowi dostęp do Sklepu internetowego oraz jego funkcjonalności.
  2. W celu rejestracji konta, Klient korzysta z interaktywnego formularza rejestracyjnego, w którym należy:
    1. podać adres e-mail niezbędny do rejestracji konta, który jednocześnie staje się indywidualnym loginem Klienta do swojego konta w Sklepie,
    2. podać dane adresowe,
    3. podać dane kontaktowe niezbędne do rejestracji konta w Sklepie (imię, nazwisko, numer telefonu),
    4. podać dane do faktury,
    5. utworzyć indywidualne hasło,
    6. opcjonalnie – wprowadzić dowolny tekst,
    7. zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności i Polityką cookie oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia,
  3. KUNA SYSTEM w terminie 3 dni roboczych od dnia przesłania przez Klienta wypełnionego formularza rejestracyjnego, weryfikuje informacje w nim podane i wysyła do Klienta link aktywacyjny na wskazany przez niego adres e-mail lub informację o braku możliwości aktywacji konta.
  4. Brak możliwości aktywacji konta może nastąpić w szczególności w przypadku:
    1. nieprawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego przez Klienta,
    2. podejrzenia, że Klienta prowadzi działalność konkurencyjną wobec KUNA SYSTEM (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta),
    3. uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności oraz zdolności finansowej Klienta (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta),
    4. podejrzenia, że Klient działa na szkodę KUNA SYSTEM, jego pracowników lub klientów, w szczególności w przypadku podejrzenia, że Klient dopuszcza się czynów nieuczciwej konkurencji lub rozpowszechnia o Sprzedawcy nieprawdziwe informacje (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta).
  5. Poprzez rejestrację konta, dane osobowe Klienta przetwarzane są celem realizacji zawartej umowy obsługi konta na zasadach określonych w Polityce prywatności i Polityce cookie.
  6. Klient jest odpowiedzialny za zachowanie poufności danych dostępowych do swojego konta tj. indywidualnego loginu i hasła.
  7. KUNA SYSTEM ma prawo – bez zgody Klienta – usunąć nieaktywne konto Klienta, tj. takie, do którego Klient nie zalogował się przez okres co najmniej 24 miesięcy oraz w przypadku gdy KUNA SYSTEM zaprzestanie prowadzenia działalności za pośrednictwem Sklepu, o czym poinformuje Klienta mailowo.

§15. FUNKCJONALNOŚCI SKLEPU

  1. KUNA SYSTEM umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z funkcjonalności, które nie wymagają od Klienta podjęcia innych czynności niż podstawowa obsługa interfejsu Sklepu, takich jak przeglądanie oraz wyszukiwania przez Klientów Produktów znajdujących się w Sklepie.

§16. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH ORAZ PLIKI COOKIE

  1. Przetwarzanie danych osobowych przekazanych przez Klientów w ramach korzystania ze Sklepu odbywa się zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, tj. w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – tzw. „RODO”, polską Ustawą o ochronie danych osobowych oraz polską Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Administratorem danych osobowych przekazywanych za pośrednictwem Sklepu jest KUNA SYSTEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Krakowska 367, 43-300 Bielsko-Biała, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000819354, posiadająca numer NIP: 9372725922, REGON: 385081201, kapitał zakładowy 100.000,00 zł, tel. 510 189 889, adres e-mail sklep.
  3. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności prawa przysługujące Klientowi w tym zakresie, a także podstawy przetwarzania danych udostępniane są Klientowi w momencie przekazywania przez niego danych osobowych (np. przy rejestracji konta w Sklepie, przy składaniu zamówienia - Klient ma możliwość zapoznania się z zasadami ochrony danych przed rejestracją konta/złożeniem zamówienie; dotyczy to także pozostałych Usług świadczonych droga elektroniczną, w których Klient przekazuje dane osobowe), a następnie w każdej chwili dostępne są w Polityce prywatności oraz Polityce cookie.
  4. W ramach funkcjonowania Sklepu, zbierane są w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookie Klientów zapewniające prawidłowe działanie Sklepu, a także utrzymanie i zwiększenie jej funkcjonalności oraz prowadzenie zewnętrznych kampanii reklamowych. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w Polityce prywatności oraz Polityce cookie.

§17. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej dostępnej pod adresem: https://b2b.kunasystem.pl/ podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Zabrania się wykorzystywania (kopiowania, rozpowszechniani, odtwarzania, modyfikowania, etc.) w jakikolwiek sposób, w całości jak i w części, treści zamieszczonych na stronie internetowej dostępnej pod adresem: https://b2b.kunasystem.pl/, bez uprzedniej zgody KUNA SYSTEM wyrażonej w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.

§18. PRZEPISY KOŃCOWE

  1. Umowy pomiędzy KUNA SYSTEM a Klientem zawierane są wyłącznie w języku polskim.
  2. We wszelkich sprawach związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Klienta oraz realizacją zawartych umów, KUNA SYSTEM będzie kontaktował się z Klientem mailowo pod wskazany przez niego adres e-mail.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają polskie, powszechnie obowiązujące przepisy.
  4. Dla spraw powstałych w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną objętych niniejszym Regulaminem, prawem właściwym jest prawo polskie. Jeżeli jednak przepisy, które obowiązują w państwie Przedsiębiorcy na prawach konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej za pośrednictwem Sklepu.
  5. Wszelkie spory wynikające z korzystania przez Klientów ze Sklepu, Strony będą starały się rozwiązywać polubownie. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, sądem właściwym będzie sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę KUNA SYSTEM (nie dotyczy Przedsiębiorców na prawach konsumenta).
  6. W przypadku gdyby jakiekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu były lub stały się nieważne, pozostała część Regulaminu zachowuje moc obowiązującą, chyba że z okoliczności wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością czynność nie zostałaby dokonana. Strony zobowiązują się niezwłocznie podjąć negocjacje celem zastąpienia nieważnych postanowień regulacją, która będzie możliwie jak najbliższa celowi nieważnego postanowienia.
  7. KUNA SYSTEM może zmienić lub zaktualizować niniejszy Regulamin, w szczególności aby:
    1. uwzględnić zmiany w usługach lub sposobie prowadzenia działalności (np. nowe usługi, funkcje, technologie, ceny czy korzyści),
    2. uwzględnić zmiany wynikające z regulacji prawnych lub regulacji związanych z bezpieczeństwem,
    3. zapobiec nadużyciom lub szkodom.
  8. W przypadku wprowadzenia przez KUNA SYSTEM zmian w Regulaminie, Klienci zostaną powiadomieni drogą mailową o tejże zmianie z zachowaniem możliwości rozwiązania umowy o świadczenie usług elektronicznych.
  9. W każdej chwili archiwalne wersje Regulaminu dostępne są na żądanie Klienta.
  10. KUNA SYSTEM wskazuje następujące dane kontaktowe:
  11. KUNA SYSTEM Sp. z o.o.
    ul. Krakowska 367, 43-300 Bielsko-Biała
    tel. 510 189 889
    adres e-mail: sklep